Mitjans de comunicació

Mas-Colell, amb l’empresariat vallesà

El conseller d’Economia va oferir una conferencia a Mollet davant de 300 empresaris, entre els quals una bona representació del gremi

“Economia catalana: passat, present i futur”. Sota aquest títol va oferir una conferència el conseller d’economia Andreu Mas-Colell davant d’uns 300 empresaris de la comarca, entre els quals una significativa presència d’agremiats, inclòs el president, Antoni Gené.

L’acte va tenir lloc al Mercat Vell de Mollet el passat 18 de setembre i estava organitzat per la federació de Convergència i Unió al Vallès
Oriental amb el suport de l’agrupació local de la formació.
Després de la presentació, a càrrec del president local de CDC a Mollet i
regidor de l’Ajuntament, Jordi Talarn i del president comarcal de CDC
Francesc Tella, va arribar el torn de Mas-Colell, que va fer una repàs contundent però realista de la situació econòmica del nostre país, tant des del punt de vista macroeconòmic com del microeconòmic, destacant la imperiosa necessitat de que augmenti la productivitat. Un fet que va considerar clau per l’èxit de les nostres empreses, a les quals els va dibuixar una realitat difícil però a la vegada, encoratjant els empresaris a sortir endavant.

Un cop finalitzada la seva intervenció, el conseller va contestar una trentena
de preguntes que els empresaris presents a l’acte li varen formular, al
voltant de qüestions molt concretes d’empreses de la comarca,
subvencions, suport a l’exportació, ajudes de la seguretat social o
formació professional.
Igualment Mas-Colell també va respondre a les preguntes sobre la
creació d’una hisenda pròpia explicant la gran dificultat tècnica que
representa, tot i que va afirmar que la veritable complexitat serà arribar a un
acord polític amb el govern d’Espanya.
Finalment, el president comarcal de UDC, Ferran Jiménez, va cloure
l’acte. Ja un cop acabat, el conseller encara va departir de manera informal prop d’una hora més amb els assistents que així ho van desitjar.