LA FUNDACIÓ LABORAL, AMB LA FIRA CONSTRUMAT

La Fundació Laboral de la Construcció ha estat present a la 17ª edició de Construmat, Saló Internacional de la Construcció de Fira de Barcelona, que enguany ha tingut lloc del 16 al 21 de maig, en una trobada del sector que ha girat entorn a la innovació, la rehabilitació i la sostenibilitat como a eixos temàtics.

Una Aula mòvil de formació més gran
En aquesta edició, la fundació ha presentat la seva nova Aula Mòvil, on ha informat de totes les seves activitats i de la labor que desenvolupa al servei de les empreses i els treballadors del sector.

Aquesta Aula Mòbil, de major grandària respecte a la seva versió anterior, està composta per una sala multidisciplinar de 56 m2 per impartir formació, fer tallers pràctics... i una sala multiusos de 15 m2 per a ús com a oficina o sala de reunions, amb una capacitat total per a 50 persones i 18 equips informàtics.

Allí es van impartir cursos d’Aula Permanent de Prevenció, la formació inicial en prevenció de riscos laborals i que tal i com estableix el IV Conveni General del sector, és el requisit mínim indispensable per poder obtenir la Targeta Professional de la Construcció (TPC). 60 treballadors i desocupats del sector de la construcció que van seguir aquests cursos de vuit hores de durada.

Pel que fa a sol·licituds d’informació, les més més demandades van ser aquelles referents a la borsa de treball del sector (www.construyendoempleo.com) que ha posat en marxa la Fundació, i a la Targeta Professional de la Construcció (TPC) (www.trabajoenconstruccion.com).

Jornada per debatre l’estat del sector

Així mateix, en l’àmbit del saló, el dia 17 de maig la Fundació Laboral de la Construcció va organitzar una jornada on es va presentar la memòria d’activitats de l’any 2010 de l’Observatori Industrial del Sector de la Construcció, un fòrum de trobada permanent i una eina per a l’anàlisi i millora de la competitivitat del sector. El president de Construmat, Josep Miarnau, va ser l’encarregat de donar la benvinguda als assistents tot fent al·lusió a l’èxit de públic de la convocatòria. A continuació, el conseller tècnic de la Direcció General d’Indústria, Antonio Muñoz, va inaugurar oficialment la jornada, i el director general de la Fundació Laboral de la Construcció, Enrique Corral, va repassar les activitats, conclusions i recomanacions de l’any passat. Tanmateix  es van presentar les conclusions del treball realitzat el 2010 sobre “L’impacte del Codi Tècnic de l’Edificació (DB-HE1) sobre els processos de construcció”, en una taula rodona on els principals representants del sector van analitzar i debatre la situació actual. En ella hi van participar el president de Confederació Nacional de la Construcció (CNC), Juan F. Lazcano; el secretari general de la Federació Estatal de la Construcció, Fusta i Afins (Fecoma-CCOO), Fernando Serrano; el secretari general de Metall, Construcció i Afins d’UGT, Federació d’Indústria (MCA-UGT), Manuel Fernández; i el membre del Consell Rector de la Federació Espanyola de Centres Tecnològics (FEDIT), Juan Ramón de la Torre. Finalment, Jesús Candil, director general d’Indústria del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç (MITYC), va clausurar la jornada.

Presents també al concurs d’obra

Per altra banda, el passat dissabte 21 de maig, dins de les activitats del Saló Construmat es va celebrar també el XVI Concurs Nacional d ‘Obra (i la seva XII Edició Internacional). Un total de 39 parelles de professionals del sector, integrades per un paleta i un peó, van participar en aquesta edició del concurs, que van executar un model d’obra de gran dificultat tècnica i complexitat en l’execució. Miquel Valls, president de la Cambra de Comerç de Barcelona i el citat Josep Miarnau, president del Comitè Organitzador de la fira, van presidir el lliurament de premis, un dels quals va ser lliurat pel Sr. Joan Santaularia, president de la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya. La parella que participava com a representant de la fundació, formada per Ramon Oliveras Turón i Josep Ribas Muntada de Vilobí d’Onyar (Girona), i guanyadors d’enguany del concurs d’obra de Construtec, van quedar finalment en quart lloc.

Èxit del concurs internacional de paletes Construmat ‘11.

Participació de quatre dels nostres agremiats

Un total de 78 professionals (39 parelles de paletes i peons) van participar a la prestigiosa competició, entre els quals Quatre dels nostres agremiats:
I. Construccions Miquel Puchol Illa, de Llinars, amb Miquel Puchol Illa i Valentín Díaz Cutrina.
II. Constructors d’Obres Jobe, SL, de Montseny, amb Albert Deumal Brunet i Josep M. Serra Puig.
III. Consosher, SL, de Les Franqueses, amb Jorge Estevez López i Javier Hernández Giral.
IV.  Terracota Obras, SL, de Mollet  Jesús A. Arana Machuca i Orestes Arana Machuc.

El jurat va valorar sobretot la qualitat de la intervenció, tenint en compte també la rapidessa, i finalment els premis van recaure en les següents parelles:
1r. Lucio Jiménez i Raúl Jiménez, de Càceres (dotat amb 3.000e.).
2n. Aleix Plana i Álex Safta, de Vila-Seca (dotat amb 1.800e.).
3r. Josep Garrigassait Semente i Josep Garrigassait Campanera, de Bellpuig (dotat amb 1.200e.).
4t. Ramon Oliveras i Josep Ribas, de Vilobí d’Onyar (dotat amb 900e.).
5è. Josep Vidal i Mario Ventosa, de La Jornal (dotat amb 600e.).

A la resta dels participants se’ls va lliurar 100 euros. Però com va declarar el president del Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarques, Néstor Turró, “aquesta cita anual posa èmfasi en el treball amb qualitat i valor afegit, i reivindica l’especialització dels professionals com a garantia de futur”.