TROBADES AMB EMPRESARIS I AUTÒNOMS DE LA CONSTRUCCIÓ

El passat 28 d’octubre el Gremi va convocar la primera d’una sèrie de trobades amb empresaris i autònoms de la Construcció. Es va fer al restaurant El Turó de l’Home amb l’assistència de Constructors de Sta. Maria i St. Esteve de Palautordera.

Va consistir en tenir un canvi d’impressions sobre la situació actual del sector, donar a conèixer les actuacions que s’estan duent a terme des de el propi Gremi i sobre tot escoltar els suggeriments i queixes dels propis assistents.

Aquestes, es centraren sobre tot, en la indefensió en que es troben les nostres empreses a l’hora d’afrontar l’alt nivell d’intrusisme i de competència deslleial actuals, així com de l’esgotador esforç que han de fer per superar els múltiples desequilibris i problemes propis de la situació de caos profund originada per la ràpida i profunda caiguda del sector i la seva conseqüent desestructuració.
Es va parlar dels problemes de liquiditat que ens estan causant les entitats financeres i del disbarat que representa que amb els nostres impostos sufraguem prestacions per aturats de les que se’n beneficien alguns ajuntaments que les utilitzen per realitzar obres municipals a molt baix cost, obres que dret a llei s’haurien d’haver adjudicat a empreses constructores.

També s’analitzaren els serveis que actualment està oferint el Gremi i es recolliren propostes per la seva millora.

Un dels empresaris assistents a la trobada, en una visita realitzada posteriorment a les nostres dependències amb la finalitat d’avaluar l’acte, va manifestar que en conjunt havien quedat molt satisfets ja que es sentien recolzats. Sabedors de que ningú te una  solució miraculosa a la situació actual, se n‘adonen de que el Gremi està fent coses per acompanyar-los i ajudar-los en aquests moments tan difícils a la vegada que busca solucions i actua tot i que son conscients de que els resultats no poden ser immediats, si no que es veuran a mig o llarg termini.