NEIX LA CONFEDERACIÓ CATALANA DE LA CONSTRUCCIÓ

L’ENTITAT, QUE REUNEIX A SET GREMIS DE L’ACTIVITAT CONSTRUCTORA A CATALUNYA, TÉ COM A OBJECTIU DEFENSAR ELS INTERESSOS DEL SECTOR

Defensar els interessos del sector constructor: aquest és l’objectiu amb el qual neix la Confederació Catalana de la Construcció (CCC). Una entitat que pretén ser la representant del sector davant dels poder públics i d’altres entitats tant nacionals com internacionals, tant públiques com privades. D’aquesta manera uneix a set gremis representatius de l’activitat constructora catalana: el Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarques, la Cambra Oficial de Contractistes d’Obres de Catalunya, la Federació Catalana de Promotors d’edificis, la Federació de Gremis de Construcció de Tarragona, la Unió d’Empresaris de la Construcció de Girona, el Gremi de Construcció de Lleida i la Federació d’Entitats Empresarials de la Construcció de Barcelona.

La primera Assamblea General constitutiva de la CCC va tenir lloc a Tarragona el passat 27 de juliol i va ser-hi el president del Gremi de Constructors d’Obres del Vallès Oriental, Antoni Gené. En aquesta assemblea es van escollir els membres de la seva Junta Directiva, en la qual el nostre gremi es veurà ben representat ja que ha estat Néstor Turró, el president del Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarques, l’elegit per a dirigir aquest nou organisme.

Amb Turró com a  president, els càrrecs directius es completen amb el president del Gremi de Construcció de Lleida, Josep Mª Gardeñes, com a vicepresident; el president de la Federació de Gremis de Construcció de Tarragona, José Osuna, com a tresorer i el president de la Cambra Oficial de Contractistes d’Obres de Catalunya, Rafael Romero, com a secretari. A més de Martí Llaràs, en representació de la Federació Catalana de Promotors d’Edificis, Josep Agustí, president de la Unió d’Empresaris de la Construcció, i Agustí Cots, en representació de la Federació d’Entitats Empresarials de la Construcció de Barcelona.

Un cop designat pel càrrec, Turró va declarar que la CCC vol “aglutinar els esforços i voluntats de les principals organitzacions del sector constructor català” amb l’objectiu de contribuir a que l’activitat constructora “assoleixi una representativitat i una capacitat de negociació anàlogues a la seva importància en el conjunt de l’economia del país”.