UNA FESTA PATRONAL DE RELLEU

El sopar de Sant Antoni va servir perque el gremi agraïs a l’expresident Rossend Matas la seva dedicació al càrrec els darrers 10 anys

Un any més, aprofitant la celebració de Sant Antoni, patró del Gremi, va tenir lloc el tradicional sopar patronal, que enguany arribava ja a la 31ena edició. Un sopar que, com sempre, va servir per trobar-se i compartir un bon àpat en un ambient distès. En aquest cas el lloc triat va ser el restaurant de Bigues i Riells, Can Traver, pensant sempre en buscar un indret que pugui ser igual de proper a la major part possible dels agremiats, dels quals prop d’una seixanta van participar a l’acte.

L’acte, que va tenir lloc al restaurant Can Traver de Bigues, va comptar amb la presència de l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral

La cita va tenir lloc el passat 11 de juny per fer-ho coincidir en cap de setmana, ja que aquest any la data de Sant Antoni de Pàdua, patró dels paletes (13 de juny), queia en dilluns. La pluja que havia estat amenaçant tot el dia amb augualir la jornada ja havia parat quant els primers agremiats van començar a arribar al Porxo del restaurant, on els estava esperant un còctel de benvinguda. Només un aperitiu pel que seria el sopar de gala, format per una amanida gastronòmica, un jarret de vedella i un pastís massini.

Mentrestant, l’actor d’Argentona, Joan Forns, que des de fa ja quatre anys es el conductor de la gala, amenitzaba l’àpat bromejant sobre tots aquells que havien preferit quedar-se a casa veient partits del mundial tot I que no sapiguessin ni quins equips estaven mirant.

Un cop sopats, va arribar el moment de les dedicatòries i felicitacions. I en un any de canvi en la presidència el gremi no podia passar per alt el reconeixement al que ha estat president de l’asociació durante els darrers 10 anys: Rossend Matas, qui va rebre una placa conmemorativa agraïnt la tasca realitzada. Matas, que va recollir la distinció de mans de qui l’ha rellevat al càrrec, el nou president Antoni Gené, es va mostrar molt sorprés i agraït pel detall, que va voler ser un reconeixement públic del gremi que encara no havia pogut tenir lloc des que es va produïr el relleu, fa poc mes de quatre mesos.

Però Matas no va ser l’únic homenatjat durant la vetllada: també ho va ser l’empresa Rafael Filbà Carrillo de Santa Maria de Palautordera, que va rebre un premi a l’antiguitat de mans de l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, que va asistir al sopar. El guardó –un plom i una paleta en una base de pedra que és cedida al gremi des de fa molts anys per Maquinària Andreu- va servir per destacar la feina d’aquesta saga d’autònoms de la construcció que ja fa 41 anys que inscriuen el seu cognom als registres dels agremiats.
En el seu parlament el president, Antoni Gené, va fer esment del delicat moment en que es troba el nostre sector i, tot fent al·lusió al nostre Patró Sant Antoni, va instar a no caure en el pessimisme. Va demanar també treballar conjuntament amb el Gremi en l’objectiu de superar aquesta difícil situació, conscient del gran esforç que això representa, però amb el recolzament i la confiança que ens atorga l’esperit de superació que ha caracteritzat sempre als empresaris de la construcció, més encara en un context de dificultat.
A continuació va parlar l’alcalde Mayoral, que va afirmar que no podia afegir massa més al que havia dit el nostre President, tot i això va remarcar que no esperem miracles, que la dura realitat que ens està tocant viure només es pot superar amb voluntat i esforç. Coneixedor com és de la comarca i de la seva capacitat, va demanar la participació de tots.

Per altra banda també es van sortejar diversos regals entre tots els assistens. Per gentilessa de Masplà Comunicacions, Àngels Subirachs i M. Dolores López van endur-se a casa dos ordinadors portàtils Acer Aspere One. Ignaci Fargas va ser l’afortunat que va guanyar la impressora cedida per Qitec Support, SL. Mentre que Alfonso Moreno es va fer amb la càmara fotogràfica cedida per Cicor International, SL. Així mateix, tots els assistents van ser obsequiats amb una bossa amb petits obsequis donats per Banc de Sabadell i Qitec Support.

Finalment l’artista de varietats Boni va oferir l’espectacle ‘In situ’, on amb una barreja de música, jocs malabars, equilibris en monocicle i humor, va aconseguir la complicitat dels presents per tancar la nit fins a l’any que ve.