CANVI A LA PRESIDÈNCIA

Gené:“Cal una reforma adequada, profunda, ambiciosa i sobretot urgent”

La darrera assemblea del gremi va servir perquè Antoni Gené prengués el relleu de Rossend Matas com a president.

El canvi a la presidència del gremi ja és un fet: durant la darrera assemblea del passat mes de febrer, es va escenificar el relleu que el fins ara president, Rossend Matas, ja havia anunciat. Així doncs, des d’aleshores és Antoni Gené qui ocupa aquest càrrec al ser qui encapçalava l’única llista que es va presentar.

Però més enllà del relleu presidencial, a l’assemblea s’hi van tractar molts altres aspectes, començant per la preocupant situació del sector. Matas va donar una xifra prou esclaridora al respecte: “A 31 de desembre de 2008 érem 451 agremiats. Un any després, a 31 de desembre de 2009, érem 363. 98 baixes. Un 20%. I només 10 altes”. I Gené ho va complementar amb una altra dada esfereïdora: “El nombre de visats d’obra ha caigut un 80% en dos anys a tota Catalunya”. El nou president va ser realista a l’hora d’afirmar que “el panorama és desolador. Estan caient moltes empreses i el sector es troba sense rumb”.

Gené va explicar que el primer objectiu és el de la supervivència, I que després caldrien grans canvis de model per “revisar les nostres maneres d’operar i trobar noves estratègies”.

Una d’aquestes estratègies que va presentar el nou president va ser la de crear una Mesa de la Construcció, que inclogui a tots els actors implicats a la comarca: no només els agremiats, als que va demanar la màxima implicació, sinó també la patronal, els sindicats, les cambres de comerç, administracions i altres col·legis professionals relacionats. “La realitat és la que és per a tots i cal anar junts si ens en volem sortir, encara que tinguem punts de vista diferents”. Per Gené calen accions urgents, com serien la reducció d’impostos per reactivar el sector, la lluita contra l’intrusisme, un pla eficaç per resoldre els problemes de finançament, la reestructuració del mercat laboral i, en definitiva, “una reforma adequada, profunda y ambiciosa” que ha d’anar més enllà de propostes com els Fons Estatals d’Inversió Local (FEIL), que han suposat un remei puntual “però no ha estat suficient, cal un remei que arribi a la majoria i no només a les rentes més baixes”.

A part, també es va parlar de la visita a Tecnocatalana de Runes de representants de l’Ajuntament de Granollers, de la qual informàvem a l’anterior número de la revista del gremi. I Matas va recordar el ”compromís” adquirit per l’alcalde, Josep Mayoral, per “afavorir els contractes per part de la Diputació” perquè s’utilitzi més àrid reciclat a l’obra pública. “Però les subvencions són cada vegada més minses”, va afirmar.

Per últim, també es va presentar la voluntat d’ampliar els serveis que ofereix la web del gremi, que ja rep 480 visites diàries, i d’oferir més cursos formatius.