EL GREMI SEGUEIX EN LA SEVA LABOR DE CONST└NCIA

Si en l’anterior revista parlàvem de la feina de constància amb els polítics, en l’editorial d’aquesta observem com el mateix President Rossend Matas reclama a veu alçada la unitat de criteris, la unió d’esforços, el raonament i la conversa per damunt dels sensacionalismes i les absurditats. Ara, a més, volem fer-vos cinc cèntims de les darreres accions en les que continuem treballant des de la nostra entitat.

Com a punt més recent, podem dir que avui mateix (27 de novembre de 2009), mentre preparàvem la redacció d’aquest  article, el Gremi s’ha afegit al manifest per l’Estatut, al qual s’hi van afegint més i més institucions a cada hora. Tant des del Gremi de Constructors, com des de la Federació d’Associacions Empresarials del Vallès Oriental –FAEVO- , Patronal que presideix el mateix Rossend Matas, s’ha cregut necessari manifestar a la política que ja és hora que es faci cas a l’empresariat català, i que si cal, sabem anar tots a una. Des de la nostra entitat hem considerat que ara no és hora de discutir si aquest Estatut és millor o pitjor. Ara és el moment  de fer veure que estem cansats de discursos que no porten enlloc, de lògiques absurdes, i d’una apel·lació que ara es vol fer contra un Estatut que en el seu dia ja va ser aprovat per votació popular. Paral·lelament, els darrers dies hem mantingut des del Gremi reunions diverses d’aproximació amb UGT (amb CCOO no ha estat possible), amb qui s’estan estudiant possibles graus de col·laboració o suma d’esforços en temes com el recolzament a la figura de l’autònom, temes de formació, i en tot allò que es detecti necessari.

Pel que fa a les relacions institucionals, es va mantenir una reunió amb el Gremi de Constructors de Barcelona, punt clau per a la nostra representació en un àmbit més ampli i amb els qui confiem poder reforçar totes les col·laboracions possibles, alhora que un cop més aprofitem per a sumar esforços i aprofitar recursos. Des de Barcelona han treballat molt en temes com la RiME i el CONSTA, punts prou importants en el moment actual i dels que us n’hem anat informant i us en seguirem informant. En aquesta mateixa edició podeu veure una entrevista prou interessant al seu President, el Sr. Néstor Turró, que us convidem a llegir. Finalment, a finals de novembre ens vam reunir amb el President del Consell Comarcal, l’Exc. Sr. Antoni Rísquez  per, igual que es va fer amb l’Ajuntament de Granollers, poder trobar una línia de treball justa i necessària per a moments com el que estem passant.  Des del Gremi, i en la mateixa línia de treball, vam demanar que es fes difusió per tots els ajuntaments de la necessitat d’una correcta distribució del nou FEIL que apareixerà el 2010, que tot i que sembla que anirà enfocat a temes d’innovació i de caire social,  entenem però, que no es pot deixar de veure com una eina necessària pel nostre sector. Tot i que el nou FEIL de 2010 ha tingut una forta retallada econòmica, i que a més els ajuntaments en podran disposar en gran part per a recuperar el seu dèficit, des del Gremi lluitem per aconseguir que no es perdi pel camí l’origen d’aquest fons en nous arguments que en poden dissipar el seu propòsit de fomentar l’ocupació i la recuperació econòmica. Ara faltarà veure com actua cada ajuntament al respecte. L’altre punt treballat els darrers mesos és el de les pirateries del sector. Hem anat presentant als ajuntaments el nou segell de Qualitat CONSTA i el Nomenament de Contractista, però no hem aconseguit gaire resultat per part d’aquests. A través del Consell Comarcal volem arribar a tots els ajuntaments de la comarca, però novament veiem com hi ha consistoris que, copiant l’estil del més proper i per falta d’iniciativa pròpia, consideren innecessari treballar en un sistema que altres, com el de Granollers, encara hores d’ara, no estan disposats a revisar.

Des del Gremi seguim fent força per a remarcar que el nostre únic propòsit es la lluita contra un sector que si no té com a única força de control els ajuntaments, s’està veient molt perjudicat. Des del Gremi tenim les eines necessàries i treballem per a fer-les extensives posant-les a l’abast dels ajuntaments interessats, però un cop més veiem que amb determinats consistoris aquesta serà una feina llarga i que ens demanarà molta constància. A banda del Nomenament de Contractista, seguim treballant en el segell CONSTA, del que ja us n’hem donat diverses informacions i del qual també en parlem en aquesta edició. Esperem que la feina feta al respecte arribi a bon port i que tothom, inclosa l’administració, en prengui la consciència necessària.