REINVENTAR-SE EN TEMPS D’INCERTESA

Després d’un any de davallada de l’activitat constructora a tot el país i després de mesos intentant evitar la paraula maleïda (crisis) ara ningú posa en dubte que estem immersos de ple en un període d’incertesa econòmica, especialment al sector de la construcció. Aquesta situació condiciona, i molt, la presa de decisions en el dia a dia de les empreses dels nostres agremiats. Però el Gremi, un cop més, està al costat dels seus agremiats, i és per això que el passat dimarts 17 de juny es va organitzar una nova jornada de formació.

Sota el títol Reinventar-se en temps d’incertesa: Com millorar la nostra Gestió Empresarial i de Mercat va donar diversos punts de reflexió i optimisme per fer front a la nova conjuntura. Els ponents, Marta Paretas (economista llicenciada per la Universitat Ramon Llull, directora de Nèrgic Solutions, consultoria especialitzada en l’organització i administració d’empreses de la construcció i centre autoritzat de Presto) i Oriol Brutau (director de màrqueting i d’empreses per ESADE i soci director d'Art Gallery Studio) van oferir una mirada realista però plena d’esperança, i van llençar idees per millorar la gestió de les empreses per poder superar la situació actual.

ANALITZAR A FONS LA GESTIÓ EMPRESARIAL PERÒ MIRANT EL GOT MIG PLE

El canvi d’escenari us ha agafat a molts per sorpresa. Durant els darrers anys, l’activitat constructora ha estat tant intensa que, malgrat la intensitat de les gestions administratives, no hi havia una gestió com la d’altres empreses. Hi havia un gran moviment de diners i tot semblava rodar sol”, va explicar Marta Paretas. Per aquesta economista, els darrers mesos s’ha treballat una mica amb ceguesa, veient venir l’actual situació, però sense posar mesures per evitar l’impacte de la caiguda.

“Fins ara el temps era el principal aliat dels vostres negocis, ja que tot es venia molt ràpid, i els diners circulaven amb molta agilitat”, va dir. Per Paretas, la preparació, el treball dur i la capacitat d’aprendre del passat són les claus pels propers anys. “Ara, en un entorn econòmic desfavorable per als propers quatre anys, cal ser positius, i passar a l’acció tot analitzant els errors i buscant solucions per a la millora de la gestió empresarial”, assegura.

LA IMPORTÀNCIA DEL MÀRQUETING PER ADAPTAR L’OFERTA CONSTRUCTORA ALS CLIENTS

Hem viscut uns anys de demanda desorbitada en el sector immobiliari i ara el magatzem és ple, però no es ven com abans”, va dir Oriol Brutau, expert en màrqueting i comunicació, que amb una presentació molt visual, va exposar algunes idees de com el màrqueting pot ajudar als empresaris de la construcció a superar l’actual situació. Per Brutau, cal “re-etiquetar" el producte. Fins ara, no us calien massa idees per vendre el que construíeu, el vostre producte, perquè us ho treien de les mans, i a més a uns preus desmesurats”, va explicar. “Però per enfrontar-vos a aquest nou canvi necessari, heu d’aprendre a competir, i el màrqueting us pot donar eines molt útils que tinguin en compte els destinataris dels vostres productes, els compradors”.

La xerrada de Paretas i Brutau, molt visual, interactiva, i en un to realista però positiu, va apostar per animar els agremiats a treballar dur per "re-inventar-se" i adaptar-se al futur. Presidida per Jordi Nogueras (en substitució del president del Gremi, Rossend Matas), la jornada va concloure amb preguntes i dubtes de la trentena d’agremiats assistents i amb un refrigeri que va servir per xerrar en un ambient més distès.

El Gremi organitza una jornada amb idees per millorar la gestió empresarial i superar l’actual situació d’incertesa econòmica