LA GENT DEL GREMI: FRANCESC SÁNCHEZ GERENT DE LA TEVA WEB SL

Encara no hi ets a Internet?

Internet ha estat, sense cap mena de dubte i encara que soni tòpic, la revolució tecnològica més important de les darreres dècades i una de les eines de comunicació més utilitzades per tothom en l’actualitat, especialment per a l’activitat de les empreses.

Per a qualsevol empresari, la presència a Internet suposa que la pròpia empresa sigui accessible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any des de qualsevol racó del món, oferint informació sobre productes, serveis, etc. Ni contractant anuncis de forma permanent a la televisió, podria apropar-se a la potencialitat que ofereix la xarxa. Aquest no és l’únic avantatge, la presència a Internet crea imatge de marca i d’empresa, i permet competir i oferir serveis i productes en igualtat de condicions que una gran multinacional.

Una dada rellevant que indica el gran potencial d’aquest mitjà és que més de la meitat dels espanyols majors de 10 anys, concretament el 53,7%, ha utilitzat Internet en el primer trimestre de 2007. Podem afirmar doncs, que Internet ha esdevingut per a les empreses, l'eina de màrqueting menys costosa i més eficient del món, ajudant a empreses de totes les mides a augmentar les seves vendes, estalviar costos, fidelitzar i donar suport a clients i crear imatge corporativa.

L’existència d’Internet ha modificat el comportament de les empreses en paral·lel als canvis en el comportament de compra per part dels consumidors. Un exemple és la compra de vivendes. Fa uns anys, si una persona de Barcelona volia comprar un pis a Granollers, la única forma possible era anant a visitar personalment les immobiliàries de Granollers i fent visites a aquells immobles que li podia semblar interessants no segons el comprador sinó el professional de la immobiliària. Això suposava una gran inversió de temps i diners pel client en qüestió. Actualment, el comprador pot accedir a gairebé tota la oferta de pisos a Granollers còmodament i visualitzar a un cop de ratolí, no únicament les característiques generals del pis, sinó accedir a fotografies, visites virtuals i fins i tot vídeos. D’aquesta forma, sol·licita la visita només d’aquells que són realment del seu interès. Aquest comportament de compra estalvia temps i estrès al comprador, però també al venedor que evita visites i costos innecessaris.
La construcció és un dels sectors que ha sortit més beneficiats de l’existència d’Internet, doncs pot fer allò que en marketing diem integració i pot vendre directament el seu producte al consumidor final sense intermediaris. Un cas d’aquells que més m’han cridat l’atenció com a gerent de LA TEVA WEB SL, és el d’una constructora clienta nostra que ha optat per promocionar les seves construccions a Panamà via Internet com a opció per compensar la baixada de facturació a l’estat espanyol. No puc imaginar com podrien promocionar aquests immobles a clients estrangers sense Internet.

L’avantatge d’Internet però és extrapolable a tota mida de negocis, per exemple és més habitual que algú avui en dia busqui els serveis d’un paleta al Google que no pas a les Pàgines Grogues en paper. Un altre exemple? Aquest mes de març, el Gremi té, a hores d’ara, una mitjana de visites de 692 al dia. Us imagineu que cada dia passessin pel Gremi o truquessin un total de 692 persones?

Un cop avaluades les avantatges de ser present a Internet, un es pregunta com fer-ho. El primer és dissenyar professionalment un lloc web prou atractiu i informatiu, com perquè els usuaris d’Internet desitgin visitar-lo. És un error voler administrar un negoci, donar servei al públic, contractar empleats, comprar el que es necessita per a donar el servei, i damunt voler dissenyar un mateix el lloc web de l'empresa. El disseny web és una professió com moltes altres, per a la qual es requereixen coneixements i experiència per obtenir bons resultats. El lloc web d'una empresa s'ha de correspondre amb la imatge d'aquesta en responsabilitat i eficiència. Un lloc amateur fa creure al client potencial que aquest lloc pertany a una empresa amateur, amb poca credibilitat.

Malgrat tots aquests avantatges, n’hi ha moltes empreses, tant del sector de la construcció com d’altres, que encara no veuen Internet com una oportunitat. És qüestió de temps que tothom et pregunti, encara no hi ets a Internet?

Francesc Sánchez i Loro
Gerent de LA TEVA WEB SL