PREMIS PER INNOVACIÓ EMPRESARIAL I COMERCIAL DEL VALLÈS ORIENTAL

Tecnocatalana de Runes SL. guanya el Premi de Responsabilitat Social

L’empresa, que participa pel Gremi de Constructors, va inaugurar el passat mes de setembre la innovadora planta de tracta

El passat 13 de Març es va celebrar a la sala petita del Teatre Auditori de Granollers la vintena edició dels Premis d’Innovació empresarial i comercial de la comarca del Vallès Oriental. A l’acte van ser-hi presents l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral; la regidora de Promoció Econòmica i Relacions amb les Empreses, Comerç i Turisme, Andrea Canelo; el Director Comercial de Caixa Manlleu, Jordi Lanau; Alex Garcia, membre de Celtic Group, i el mateix President del Gremi de Constructors, en Rossend Matas, que hi era en representació de la Patronal del Vallès Oriental FAEVO.

Tecnocatalana de Runes, SL, va ser presentada a dues de les tres candidatures: Cultura Innovadora i Responsabilitat social. Aquesta empresa que es dedica al reciclatge de residus de la construcció i demolició i comercialització d’àrids reciclats va ser la guanyadora del premi de Responsabilitat social, que premia la innovació en la protecció del medi ambient, en la política de personal i en la prevenció de riscos laborals.

Una empresa pionera

L’empresa granollerina és pionera a Catalunya en el tractament integral dels residus de la construcció incorporant a la seva planta de Les Franqueses del Vallès avenços tecnològics de darrera generació. La seva manera de tractar el residu brut que fins ara s’abocava, i la seva substitució dels processos manuals per altres automatitzats, com són els sistemes magnètics per la separació dels materials ferrítics, i sistemes de flotació i pneumàtics per la separació d’impropis, han fet que Tecnocatalana de Runes obtingui un producte resultant, àrid reciclat, apte per reutilitzar-lo i amb un abaratiment del cost del procés de neteja. Per altra banda, aquesta planta de reciclatge és un model ambiental ja que executa el procés productiu en una nau tancada que permet controlar el soroll i les emissions de pols, i que a més inclou criteris d’integració paisatgística en l’entorn industrial.
L’empresa també evita l’emissió de pols a l’exterior i és per això que disposa de sistemes d’aspersió d’aigua a pressió i un sistema d’aspiració d’aire que crea una sobrepressió interior.
Totes aquestes millores tècniques permeten una millora qualitativa considerable per al personal de la planta, que no han de patir les inclemències meteorològiques com succeeix a les plantes a cel obert. És així com s’obté un producte final amb un grau de netedat notable respecte a altres processos.
Els altres premiats en les diferents categories van ser “Tubos de Precisió Delmàs, SL” amb el premi a la Cultura de la Excel·lència; “Figueras International Seating, SA” amb el de Cultura Innovadora i Dimas empresa d’inserció social, SL va rebre un accèssit en l’apartat de Responsabilitat social.

Aquesta vintena edició del lliurament de Premis per Innovació empresarial i comercial va ser organitzada per: Ajuntament de Granollers, Caixa Manlleu, Cambra de Comerç de Barcelona, Unió Empresarial Intersectorial-Cercle d’Empresaris, FAEVO, Foment del Treball, PIMEC Vallès Oriental, Associació de Joves Empresaris de Catalunya, el Centre Tecnològic i Universitari de Granollers, el CIDEM, Xarxa de punts d’Innovació i Granollers Mercat.ment de runes de les Franqueses del Vallès.