LA GENT DEL GREMI: MERCÈ BLANCH, SÍLVIA PARDO I PATRÍCIA BALADO. L'ADMINISTRACIÓ DEL GREMI

El departament administratiu està encapçalat per Mercè Blanch, tota una institució al Gremi després de més de 25 anys a l’entitat. El seu exhaustiu coneixement del Gremi l’ha convertit en imprescindible en el dia a dia. L’acompanyen Sílvia Pardo, que fa quatre anys que va entrar com a administrativa i que actualment fa mitja jornada als matins, dedicant-se principalment a tasques comercials. La Patrícia Balado, que cobreix el torn de la tarda, ha estat la darrera a arribar i després de gairebé dos anys s’encarrega principalment de la contabilitat i els cursos. L’atenció directa amb l’agremiat és la tasca principal de la Mercè, tot i que totes tres tenen experiència per assumir aquesta important tasca. El treball en equip i la bona sintonia són ben palpables en aquesta entrevista a tres bandes. Totes tres tenen molt a dir, i ho diuen alhora....

Tasques ben definides
La Sílvia i la Patrícia ho tenen clar: “La Mercè és un arxiu amb cames. Té una gran memòria i ningú com ella coneix el detall de les empreses agremiades i la història de tots els qui han passat per aquí”. Una experiència i un coneixement del Gremi que l’ha convertit en imprescindible, tot i que cadascuna té una feina ben definida. “Ara tenim les tasques molt més definides. Seguim sent polivalents, però cadascuna s’encarrega personalment d’un aspecte de la gestió”, explica la Patrícia. “Això és bo perquè la feina no es dispersa, i la Patrícia i jo podem centrar-nos en les tasques comercials i la contabilitat, però hem d’estar a punt per atendre també l’agremiat quan la Mercè no hi és o no pot”, aclareix la Sílvia.

Per què ser del Gremi
La Patrícia creu que “la majoria tenen la impressió que si estan al Gremi estan més segurs. Que si tenen problemes, tindran recolzament. I és per això que estan aquí”. La Sílvia afegeix: “Els ajuda a guanyar temps, i és per això que la majoria venen per consultes i també per tràmits, per solucionar paperassa, sobretot els visats i tot allò què és obligatori”.

Els agremiats
“A molts dels agremiats ni els coneixem, no els hem vist mai”, assegura la Mercè, que creu que la majoria “veuen i saben el que els oferim, però no tenen temps de venir i no s’aprofiten prou dels serveis que ofereix el gremi”. De tota manera, totes tres estan d’acord en que, amb l’increment d’agremiats dels darrers anys, “si vinguessin tots no donaríem l’abast”.

Anècdotes
La Mercè recorda una vegada que va venir una dona preguntant si feien cursos de perruqueria. “Algú li devia dir que oferíem cursos subvencionats i amb això en va tenir prou”. La Patrícia té clar que moltes vegades venen al Gremi per explicar-nos els seus problemes i alhora que es desfoguen saben que sempre els busquem solucions. “En qualsevol cas, nosaltres, si no els podem ajudar, almenys els escoltem”, explica.
La relació amb la informàtica
Després de tants anys al Gremi, la Mercè recorda encara quan no hi havia ordinadors ni fotocopiadora i molts documents s’havien d’escriure a màquina. Assegura, però que no ha tingut excessius problemes per adaptar-se a les noves tecnologies. “Me’n surto prou bé amb l’ordinador, i mica en mica he anat aprenent i adaptant-me”, explica.
“A vegades em sembla que és més espavilada que nosaltres amb l’ordinador”, afirma la Patrícia. “Ara el repte és el nou programa de gestió que ens han implantat i del qual encara ens queda per adaptar-nos-hi del tot”, explica la Sílvia.

La crisi en el sector
La Sílvia assegura que es nota la preocupació i els nervis amb la crisi que està afectant el sector. Tot i que la majoria dels agremiats són més paletes que no pas promotors la situació actual afecta tothom, però “forma part dels cicles econòmics i tot i que en ocasions pot posar en perill els més dèbils, val a dir que alhora reforça els més professionals”, creu la Sílvia.

Per la Mercè “no és quelcom nou, ja fa dos o tres anys que es va notant una baixada, són cicles normals”. I és precisament en èpoques d’incertesa econòmica quan la informació i les consultes adreçades al Gremi són més útils. “Cada cop hi ha més documentació i més normatives, i davant aquesta sensació de pèrdua en l’espai el Gremi els aporta l’ajut que necessiten”. La Patrícia s’afegeix a les opinions assentint amb el cap, una mostra més del bon equip del que disposa el Gremi.

Destacat
“veuen i saben el que els oferim, però no ténen temps de venir i no s’aprofiten prou Dels serveis que ofereix el gremi”

Can Muntanyola P.I. Palou Nord C/ Cami del Mig,22, 08401 Granollers tel. 938700220 mòbil 677481580